Gebruik je Social Media!

​​Veel bedrijven investeren in hun online aanwezigheid met een goede website en dat is in deze tijden zeker belangrijk. Helaas blijft het strategisch gebruik van social media nog wat achter. Vaak hebben bedrijven wel een aantal accounts, maar wordt er maar random gepost zonder duidelijke boodschap. Dit is enorm zonde, want met social media marketing kun je ontzettend veel bereiken.

 

Daarom geef ik je 3 redenen waarom jouw bedrijf social media marketing “moet”  gaan gebruiken.

 

1. Social media marketing laat aan jouw doelgroep zien waar je bedrijf voor staat

Random posten zonder enige vorm van strategie draagt niks uit. Volgers zien wat je doet, maar niet waaróm je dat doet. 

  • Wie is jouw bedrijf? 

  • Waar staat het voor en wat wil je bereiken? 

 

Simpele promotie posts met kortingscodes en aanbiedingen werken niet meer. 

Social media gebruikers zijn op zoek naar verhalen waar ze zich mee kunnen identificeren. Op deze manier gaan ze zich verbonden voelen met jouw bedrijf en zijn ze benieuwd naar meer. Dan klikken ze op de volg-knop en heb jij er een nieuwe potentiële klant bij. 

Door social media marketing te gebruiken, zorg je ervoor dat jouw bedrijfsvisie doorklinkt in al jouw posts. Het vormt een eenheid en draagt dit duidelijk over naar de doelgroep.

2. Het geeft je inzicht in de vraag van de doelgroep

Social media marketing laat je in contact komen met de doelgroep. Door doelgericht te posten, komt jouw doelgroep vanzelf naar je toe. Hierboven is al beschreven dat als een gebruiker zich kan identificeren met jouw bedrijf, ze geïnteresseerd worden in wie jij bent en wat je doet. 

Hoe langer ze je volgen en jij kwalitatief goede content deelt, hoe meer ze zich met je verbonden voelen. 

Ze laten steeds vaker reacties achter met opmerkingen en vragen. Dit geeft jouw bedrijf enorm veel inzicht in waar ze naar op zoek zijn. 

  • Wat zijn hun vragen en behoeften? 

Deze informatie is enorm veel waard, omdat je jouw product of dienst zo beter aan kunt laten sluiten. Dit levert uiteindelijk meer conversie op!

3. Het maakt het introduceren van nieuwe producten gemakkelijker

Zodra jouw volgers al volledig met je verbonden zijn, nemen ze sneller nieuwe dingen aan. Stel dat je een foodblog hebt waar je regelmatig nieuwe recepten op plaatst. Je deelt dit altijd via je social media kanalen volgens een sterke strategie. Je hebt hierdoor een groot aantal trouwe volgers gekregen, die jouw recepten graag uitproberen. Als je dan de stap maakt om online kookcursussen aan te gaan bieden, zullen jouw volgers laaiend enthousiast zijn. Ze weten namelijk al dat jij geweldige gerechten kunt maken, dus je cursus zal wel net zo geweldig zijn. Je hoeft ze niet meer over te halen, ze zijn direct fan.

 

Wil je meer info? Of heb je toch wat hulp hierbij nodig?

Voel je dan vooral zo vrij contact met mij op te nemen.