RELATIEBEHEER

Klantrelaties moeten gekoesterd worden!



Je omzet en resultaten in sales zijn gebaseerd op je relaties. Je creëert waarde voor mensen die je kennen en die erop vertrouwen dat je hen helpt met hun bedrijf. Je relaties zijn dan ook het allerbelangrijkst voor je bedrijf!

Relaties hebben absoluut verzorging nodig, want jij bestaat door hen! En het verwaarlozen ervan is spelen met vuur. Anderzijds, als je je relaties de aandacht geeft die ze nodig hebben, zal hun loyaliteit niet alleen verhogen maar krijg je ook gelegenheid om extra omzet te genereren. Nog een punt is... dat de kans groot is dat zij jouw bedrijf of dienst aanraden bij weer andere ondernemers...en zo door ;-)

Je hebt vast wel eens meegemaakt dat je lang niets hebt gehoord van een bepaalde klant, en wanneer je dan opbelt erachter komt dat jouw contactpersoon er al een tijd niet meer werkt. Inmiddels heeft men een nieuwe leverancier, jouw concurrent. OW...NO.....Dit had voorkomen kunnen worden, toch?

Op regelmatige basis een telefoontje plegen of een persoonlijke mail sturen doet wonderen. Je hoort dan eerder wat er speelt en kunt daardoor nieuwe kansen creëren of eventuele ongenoegens oplossen.

Virtual-Manager ondersteunt ondernemers om namens hen het contact te onderhouden met bestaande relaties. Op regelmatige basis neemt Virtual-Manager dan contact met hen op en informeren wat er speelt. In veel gevallen levert dat extra aanvragen op die anders niet binnen waren gekomen. Ook zou een uniek idee zijn om fysiek eens een bezoek te plannen.

 

 

Kortom, genoeg aanknopingspunten om eens met Virtual-Manager in gesprek te gaan en jouw wensen te bespreken.