Creëer je eigen kansen!

ACQUIREREN EN PROSPECTEREN...

Als je actief wilt groeien qua klanten of omzet dan is het belangrijk dat je je eigen kansen creëert. Als je  hier actief mee aan de slag gaat dan vereist het vroeger of later dat je ook prospecteert. Er is geen andere manier. Prospecteren is niets anders dan dat je (telefonisch, per mail, privé bericht via LinkedIn, e.d.) contact opneemt met je prospect (jouw droomklant) met als doel daar een ontmoeting of vervolgcontact uit te realiseren.

Prospecteren is nog veel belangrijker dan veel ondernemers denken. Als er op dit moment een uitdaging in de verkoop is, dan is het wel het creëren van voldoende kansen. Af en toe een beetje prospecteren werkt over het algemeen niet. Er is meer nodig dan dat.

Consistentie is hierbij de key: regelmatig prospecteren levert veel betere resultaten op dan eens in de paar maanden een hele dag bellen. Nieuwe relaties ontstaan niet vanzelf, contacten bouw je op. Het begint met een eerste contact en daar geef je opvolging aan, consistent. Net als dat je in privé sfeer jouw vriendschappen onderhoudt.

Koud bellen is net een supersnelle auto: als je snel resultaat wilt, gebruik je de telefoon als middel om nieuwe kansen te creëren. 

En toch is prospecteren zelfs voor de meest doorgewinterde sales professional het minst geliefde onderdeel van zijn werk.

Ondernemers en sales managers ondersteunt Virtual-Manager door voor hen te prospecteren en kwalitatieve leads te genereren. Het is hierbij ons doel om onze klant op het juiste moment in contact te brengen met zakelijke beslissers die interesse hebben in hun product of dienstverlening.

Prospecteren ziet Virtual-Manager altijd als een doorlopend proces, geen eenmalige actie. Het is een serie van contactmomenten die leiden tot een conversatie en de mogelijkheid creëren om samen met elkaar te onderzoeken hoe- en waar je verschil kunt maken. Als je dit goed uitvoert is het een van de meest persoonlijke en effectieve manieren om aan nieuwe klanten te komen.

 

Hands-on sales ondersteuning nodig?

Wat gebeurt er als je niet over het personeel beschikt om je marketingcampagnes te schrijven, ontwerpen of uit te voeren? Als het niet wordt gedaan dan groeit je omzet niet.

Virtual-Manager beschikt over de expertise en een netwerk met teamplayers waar je op kunt vertrouwen om het werk voor je uit handen te nemen. We kunnen e-mailcampagnes verzorgen, boeiende artikelen of blogposts schrijven, content realiseren, mooie visuals maken, social media uithanden nemen, LinkedIn professionaliseren en je website optimaliseren.

Maar ook andere dagelijkse verkoopondersteunende activiteiten zoals het versturen of nabellen van offertes, het inplannen van klantbezoeken, contact opnemen met- en kwalificeren van inkomende leads, verzorgen van uitnodigingen/opvolgen beursbezoekers zijn bij ons in goede handen.

Kortom, genoeg aanknopingspunten om eens met Virtual-Manager in gesprek te gaan en jouw wensen te bespreken.

RELATIEBEHEER

Klantrelaties moeten gekoesterd worden

 

Je omzet en resultaten in sales zijn gebaseerd op je relaties. Je creëert waarde voor mensen die je kennen en die erop vertrouwen dat je hen helpt met hun bedrijf. Je relaties zijn dan ook het allerbelangrijkst voor je bedrijf!

Relaties hebben absoluut verzorging nodig, want jij bestaat door hen! En het verwaarlozen ervan is spelen met vuur. Anderzijds, als je je relaties de aandacht geeft die ze nodig hebben, zal hun loyaliteit niet alleen verhogen maar krijg je ook gelegenheid om extra omzet te genereren. Nog een punt is... dat de kans groot is dat zij jouw bedrijf of dienst aanraden bij weer andere ondernemers...en zo door ;-)

Je hebt vast wel eens meegemaakt dat je lang niets hebt gehoord van een bepaalde klant, en wanneer je dan opbelt erachter komt dat jouw contactpersoon er al een tijd niet meer werkt. Inmiddels heeft men een nieuwe leverancier, jouw concurrent. OW...NO.....Dit had voorkomen kunnen worden, toch?

Op regelmatige basis een telefoontje plegen of een persoonlijke mail sturen doet wonderen. Je hoort dan eerder wat er speelt en kunt daardoor nieuwe kansen creëren of eventuele ongenoegens oplossen.

Virtual-Manager ondersteunt ondernemers om namens hen het contact te onderhouden met bestaande relaties. Op regelmatige basis neemt Virtual-Manager dan contact met hen op en informeren wat er speelt. In veel gevallen levert dat extra aanvragen op die anders niet binnen waren gekomen. Ook zou een uniek idee zijn om fysiek eens een bezoek te plannen.

 

Kortom, genoeg aanknopingspunten om eens met Virtual-Manager in gesprek te gaan en jouw wensen te bespreken.

Koud bellen toch zelf doen? Lees hier de tips van Virtual-Manager 

https://www.virtual-manager.nl/diensten/social-media/721891_koude-belletjes