Social Media managen


Creëer je eigen kansen!

Als je actief wilt groeien qua klanten of omzet dan is het belangrijk dat je je eigen kansen creëert. Als je  hier actief mee aan de slag gaat dan vereist het vroeger of later dat je ook prospecteert. Er is geen andere manier. Prospecteren is niets anders dan dat je (telefonisch, per mail, privé bericht via LinkedIn, e.d.) contact opneemt met je prospect (jouw droomklant) met als doel daar een ontmoeting of vervolgcontact uit te realiseren.

Lees meer »

Wat als je klant niet betaald?

Niets zo vervelend als klanten die te laat of niet betalen. Want elke dag dat een factuur niet wordt betaald, kost jouw zaak geld. Helaas komt het regelmatig voor – zeker in tijden dat het economisch minder gaat. In dit artikel leggen we stap voor stap uit wat je als ondernemer kunt doen om je geld te krijgen.

Lees meer »

Gebruik je Social Media!

​​Veel bedrijven investeren in hun online aanwezigheid met een goede website en dat is in deze tijden zeker belangrijk. Helaas blijft het strategisch gebruik van social media nog wat achter. Vaak hebben bedrijven wel een aantal accounts, maar wordt er maar random gepost zonder duidelijke boodschap. Dit is enorm zonde, want met social media marketing kun je ontzettend veel bereiken.

Lees meer »

Koude belletjes?

Of koud bellen nog steeds werkt? Hoe je het ook wendt of keert: sales belletjes zijn onvermijdelijk om je business te laten groeien. Want als je jouw product of dienst aan de man wil krijgen, zijn (koude) sales belletjes naar bedrijven nog steeds de norm. Dit betekent overigens niet dat koud bellen nog steeds zo gaat als in de jaren ‘90. Logisch, want de B2B markt van nu is niet meer te vergelijken met toen. Zo beschikken niet alleen kopers en andere besluitvormers over meer informatie dan voorheen, maar jij ook. Als sales persoon kun je tegenwoordig ook met meer informatie op zak de telefoon oppakken of extra voorbereid een koude e-mail schrijven. Kortom: koud bellen werkt nog steeds in 2021. Tenminste, mits je jouw koude bel strategie aanpast aan de B2B markt van nu.

Lees meer »